Zoeken in deze blog

woensdag 17 december 2014

Kwartiermakers 3

Gejuich in de e-postbus. 'Afgelopen vrijdag' (dat was 21 november) 'hebben we op een basisschool in Baarn het startschot gegeven voor de actie Lees 15 minuten per dag! Het was een groot succes!

'Misschien heb je al wat gezien via de sociale media? En heb je gezien hoe mooi de website is geworden? En heb je de kwartiermaker-app al op je mobiel gedownload?
·        http://www.lees15minutenperdag.nl'




'Op 100 scholen gaan alle leerlingen een jaar lang iedere dag 15 minuten lezen. Zij starten 21 november met de pilot ‘lees 15 minuten per dag’. U kunt niet meer meedoen aan de pilot, maar natuurlijk wél zelf starten met een kwartier lezen in de klas.'
Waarvan akte, want dat is natuurlijk altijd meegenomen.
Welke scholen, dat is niet op deze website te vinden, evenmin op de website van de Kwartiermakers, die ook nog online is. Jammer, want ik kan me voorstellen dat nieuwsgierige scholen wel eens rechtstreeks willen bellen met collega's over hoe het gaat met dat kwartiertje lezen.
De Kwartiermakers zelf ontvingen wel een lijst, waarop ze kunnen zien wie welke school onder zijn of haar hoede neemt. Daarop staan 51 scholen.

Als ik het goed begrijp, zoeken nog 49 scholen een Kwartiermaker. Ik heb mij aangemeld. Dat kan via de website.
Zie ook Kwartiermakers 2 en mijn eerste bericht.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten